سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درباره گل دیفن باخیا

گل دیفن باخیا دارای برگ های بزرگ، بیضی شکل، نوک تیز، سبز رنگ با نقوش زیبای سفید، کرم و زرد در بخش میانی برگ است و از دو سمت برگ دیده می شود. طول برگ گل دیفن باخیا تا 50 و عرض آن تا 25 سانتی متر هم می رسد.

ساقه های گل دیفن باخیا بدون انعشاب است و برگ های انتهایی در حالرشد هستند، برگ های پایینی ریزتر هستند و گیاه دیفن باخیا با بالا رفتن ظاهر می شود و مانند گل گیاه اسپاتی فیلوم بوده که ارزش زینتی ندارد.

گل دیفن باخیا سمی است؟

نام فارسی گیاه دیفن باخیا یعنی سم برگ که به سمی بودن گیاه دیفن باخیا اشاره دارد. شیوه گیاهی سمی دیفن باخیا سبب می شود اعضای بدن تحریک شود و برای کودکان و حیوانات خانگی مضر است.

بنابراین اگر فرزند کوچک یا حیوانی در خانه دارید، گلدان گیاه دیفن باخیا را از دسترس او خارج کنید و خودتان هم در زمان تیمار، آبیاری و تکثیر با احتیاط رفتار کنید.

از شرایط نگهداری گیاه دیفن باخیا می توان به 4 مورد زیر اشاره کرد:

نور یکی از موارد نگهداری گل دیفن باخیا

نور مورد نیاز برای گیاه دیفن باخیا متوسط و غیر مستقیم باشد. در نور کم گیاه بلند می شود و حالت علفی پیدا می کند. در واریته های برگ تیره، مقاوم به سایت بیشتر است.

دما یکی از موارد نگهداری گل دیفن باخیا

گیاه دیفن باخیا بین 15 تا 25 درجه رشد خوبی دارد و در ورت گرم تر شدن هوا عمل غبار پاشی را انجام دهید و خاک گلدان را نگاه کنید تا به علت افزایش دمای محیط اگر خاک خشک شده است عمل آبیاری را انجام دهید.

خاک یکی از موارد نگهداری گل دیفن باخیا

خاک مربوط قلیایی تا کمی اسیدی، مخلوطی از سه بخش خاک جنگلی و یک بخش خاک معمولی یا خاک باغچه یا یک بخش خاک رس، یک بخش کود حیوانی و دو بخش برگ برای گیاه دیفن باخیا ایده آل است.

تغذیه یکی از موارد نگهداری گل دیفن باخیا

برای تغذیه و تقویت گیاه دیفن باخیا، کود را به صورت مایع و به اندازه 30 گرم، دو هفته یک بار از فروردینتا آبان استفاده کنید.

جهت آشنایی بیشتر با دیگر انوع گل ها مانند گل عنکبوتی و... اینجا کلیک کنید.